Joi, 18.03.2010, ora 15.55 am primit in sfarsit un exemplar al Proiectului de Buget Propriu al Municipiului Bucuresti.
Pe langa tardivitate am descoperit ca nenea Oprescu fie minte, fie nu controleaza haosul din executivul PMB.
Am sa revin cu date concrete pe masura ce analizez propunerea dansului de buget. Cert este ca cere populatiei sa stranga cureaua dar in acelasi timp se regasesc sume enorme pentru toate bazaconiile.
CADRUL LEGAL
· Legea Nr. 11/2010 - Bugetul de stat pe anul 2010, Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 60 din 27 ianuarie 2010;
· Legea Nr. 215 din 23 aprilie 2001 Legea administraţiei publice locale, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
· Legea privind finantele publice locale, legea nr. 273 din 29/06/2006.
CALENDARUL BUGETULUI LOCAL AL MUNICIPIULUI BUCUREȘTI ÎN CONFORMITATE CU CERINȚELE LEGALE
· 27.01.2010 – publicare in M.Of. a Legii Bugetului;
· 12.02.2010 – Definitivarea bugetului și aducerea la cunoștință publică - Obligativitate conform art. 39 alin (3) din L. 273/2006 privind finanțele publice locale;
· 07.03.2010 – Se implinește termenul de 15 zile în care locuitorii unitatii administrativ-teritoriale pot depune contestatii privind proiectul de buget - Obligativitate conform art. 39 alin (3) din L. 273/2006 privind finanțele publice locale;
· 15.03.2010 – termen de aprobare a bugetului local – Obligativitate conform art. 45, alin.(4) din Legea 215/2001 privind administrația public locală, cu modificările și completările ulterioare.
Legea Nr. 215 din 23 aprilie 2001 Legea administraţiei publice locale
Art. 36
(4) În exercitarea atribuţiilor prevăzute la alin. (2) lit. b), consiliul local:
a) aprobă, la propunerea primarului, bugetul local, virările de credite, modul de utilizare a rezervei bugetare şi contul de încheiere a exerciţiului bugetar;
Art. 45
(2) Se adoptă cu votul majorităţii consilierilor locali în funcţie următoarele hotărâri ale consiliului local:
a) hotărârile privind bugetul local;
(4) Dacă bugetul local nu poate fi adoptat după două şedinţe consecutive, care vor avea loc la un interval de cel mult 7 zile, activitatea se va desfăşura pe baza bugetului anului precedent până la adoptarea noului buget, dar nu mai târziu de 45 de zile de la data publicării legii bugetului de stat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Legea privind finantele publice locale, legea nr. 273 din 29/06/2006
Art. 5
(3) Fundamentarea, dimensionarea si repartizarea cheltuielilor bugetelor locale pe ordonatori de credite, pe destinatii, respectiv pe actiuni, activitati, programe, proiecte, obiective, se efectueaza in concordanta cu atributiile ce revin autoritatilor administratiei publice locale, cu prioritatile stabilite de acestea, in vederea functionarii lor si in interesul colectivitatilor locale respective.
Principiul transparentei si publicitatii
Art. 8
Procesul bugetar este deschis si transparent, acesta realizandu-se prin:
a) publicarea in presa locala, pe pagina de internet a institutiei publice, sau afisarea la sediul autoritatii administratiei publice locale respective a proiectului de buget local si a contului anual de executie a acestuia;
b) dezbaterea publica a proiectului de buget local, cu prilejul aprobarii acestuia;
c) prezentarea contului anual de executie a bugetului local in sedinta publica.
Aprobarea si centralizarea bugetelor locale
Art. 39
(3) Pe baza veniturilor proprii si a sumelor repartizate potrivit alin. (2), ordonatorii principali de credite, in termen de 15 zile de la publicarea legii bugetului de stat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, definitiveaza proiectul bugetului local, care se publica in presa locala sau se afiseaza la sediul unitatii administrativ-teritoriale. Locuitorii unitatii administrativ-teritoriale pot depune contestatii privind proiectul de buget in termen de 15 zile de la data publicarii sau afisarii acestuia.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu