07.05.2010

Un nou ROF al PMB...sau povestea Albei ca Zapada si cativa pitici (care au mai ramas)

M-am uitat ca un consilier general constiincios pe noul Regulament de Organizare si Functionare al Primariei Municipiului Bucuresti, propus de Domnul Primar General pentru sedinta care va avea loc Luni 10 mai 2010. 
In prima faza am vazut um material robust (mare bestia !!!) si mi-am spus in gand: Piei Drace...astia chiar au inceput sa puna mana sa scrie si ei ceva consistent...
A disparut misterul cand la prima lectura am constatat ca Luni, cand vom participa, vorba reclamei, la "marea ieseala" vom avea de combatut dulcele grai agramat si o cvasi-totala incoerenta de tehnica legislativa...
Ca referat, sau potentiala lucrare de diploma, e simpatic materialul. Nici nu vreau sa intru pe fondul problemei, care este GRAV...
Am sa dau insa cateva exemple care arata ca fostii studenti ai facultatilor de stiinte juridice au sarit peste materii precum Teoria Generala a Dreptului.
Tehnica legislativa lipseste pe alocuri cu desavarsire. Sigur ca intr-un satuc mic, intr-un catun ca Bucurestiul este permis orice...ca doar nu trebuie acum sa avem si coerenta legislativa...
Pentru prima data am gasit intr-un articol de lege (in sensul larg de norma juridica) de trei ori punctul 2 si de doua ori punctul 1. 
 Iata fragmentul asa cum apare esl in propunerea de Proiect:

DESCHID CITATUL CU ADNOTARI (nu am putut sa ma abtin) 

Art. 73 Serviciul Cultură - atribuţii

1. Contribuie la dezvoltarea şi întreţinerea infrastructurii Instituţiilor publice de cultură de interes local şi identifică, promovează, coordonează şi monitorizează proiecte pentru dezvoltarea activităţii culturale precum şi dezvoltarea schimburilor culturale inter-regionale şi internaţionale ale Municipiul Bucureşti;
2. Gestionează relaţia cu principalele culte religioase în vederea cofinanţării activităţii acestora.

dupa care apare un text pe care nu stiu unde sa-l incadrez ...presupun ca la alineatul 2, sau punctul 2..ca nici asupra acestui detaliu nu m-am lamurit...poate era mai logic sa inceapa capitolul in cauza cu aceste abrevieri...
 
Abrevieri:.
I.P.C.I.L. – Instituţii publice de cultură de interes local
R.O.F. – Regulament de Organizare şi Funcţionare
CTE – Consiliul Tehnico – Economic al Primăriei Municipiului Bucureşti
BVC – buget de venituri şi cheltuieli

dinou 2...ca e la moda...

2. În exercitarea atribuţiilor sale, Serviciul Cultură coordonează activitatea următoarelor instituţii publice de cultură de interes local:
- Teatrul Municipal Lucia Sturdza Bulandra;
- Teatrul Odeon;
- Teatrul C.I. Nottara
….
 dupa o lista lunga de "punctulete" care desigur nu pot exista intr-o norma juridica...nu de alta dar nu poti identifica "punctuletul"...dinou 1 si 2 

1. Elaborează şi aplică în colaborare cu Direcţia Managementul Resurselor Umane proceduri şi metodologii de evaluare a personalului de conducere, organizare şi validare concursuri, proceduri de lucru, etc. pentru I.P.C.I.L.;
2. Monitorizează activitatea specifică I.P.C.I.L. şi propune măsuri de îmbunătăţire a acesteia şi de dezvoltare a ofertei culturale a Municipiului Bucureşti;

in sfarsit apare si 3... 

3. Avizează documentaţia întocmită de D.M.R.U. privind iniţierea proiectelor de hotărâri ce au ca obiect înfiinţarea sau reorganizarea unor instituţii publice de cultură de interes local;

INCHEI CITATUL CU ADNOTARI! 

Astfel,ca intr-o varianta semi-erotica a basmului cu Alba ca Zapada, imi dau seama ca Bucurestiul TRAIESTE O DRAMA!!!
Singura intrebare posibila in conditiile date: CINE SUNT PITICII CE AU REDACTAT ROF-UL... o intrebare desprinsa din vechiul banc din vremuri credeam eu apuse: Cine e militienii si ce vrea ei? 
FONDUL este insa mult MAI GRAV decat FORMA...dar asta altadata (probabil in sedinta)...acum e tarziu ...si intai sa gasim piticii!

3 comentarii:

Anonim spunea...

nu ma mai mira nimic...

Anonim spunea...

N-aveti somn domnule Gâf. Nici la propriu nici la figurat.:) Un prieten de la un ziar moca

Gaf-Deac I. Ioan spunea...

Draga prietene de la un ziar moca,
Ai dreptate nu mai am somn. A inceput sa ma ingrijoreze si pe mine acest aspect. S-a ajuns intr-un punct in care am impresia ca suntem dintr-un film celebru a lui Kusturica, in care ne cautam gaste ca sa ne stergem...